آینده جهان و اهمیت استفاده از زغال سنگ حرارتی

آینده جهان و اهمیت استفاده از زغال سنگ حرارتی

آینده جهان و اهمیت استفاده از زغال سنگ حرارتی

در مقالات پیشین در ارتباط با آینده جهان و اهمیت استفاده از زغال سنگ حرارتی تا حدودی بحث شد.

نگرانی های وارده در ارتباط با محیط زیست و همچنین آینده جهان و کاربرد زغال سنگ حرارتی میتواند مطالبی بسیار جنجالی و قابل بحث باشد. 🙏

در این مقاله ما قسط داریم که شما را با برخی از این نگرانی ها و همچنین راهکار هایی برای مقابله با آن آشنا کنیم.

.

 

اثرات سطحى و زیرسطحى معدنکارى زغال

بر اثر معدنکارى سطحى و زیرزمینى حفراتى ایجاد مى گردد که باعث تجمع پساب هاى معدنى و نزولات آسمانى گردیده.

در نتیجه این تجمع و عکس العمل هاى شیمیایى پیریت موجود در ماده معدنى یا باطله در ابتدا تولید اسید سولفوریک نموده.

سپس اسید حاصل موجبات حل دیگر عناصر سنگین و حمل آن ها را به داخل لایه ها و آب هاى سطحى و زیرزمینى فراهم مى آورد.

در نتیجه نفوذ ، کربنات ها و بى کربنات ها به داخل زمین نفوذ پیدا کرده.

در درجه اول قابلیت تراوائى خاک کاهش یافته و نیز همچنین گذشته از غیر قابل استفاده شدن آب هاى سطحى و زیرزمینى آب ها براى مصارف کشاورزى هم غیر قابل استفاده خواهند شد.

بعضى از عناصر مفید خاک به علت اسیدیته حاصل از بین رفته و به علت تجمع آهن زیاد حالت خفه شدگى به گیاه دست داده و وجود آهن زیاد در خاک عمل تهویه در خاک را متوقف ساخته و خاک را با کسر اکسیژن مواجه مى سازد که نهایتا تکرار و ادامه این عمل باعث تحت تاثیر قرار گرفتن پوشش گیاهى و نهایتا به نابودى آن مى انجامد.

انفجارات معدنى نیز علاوه بر نشست زمین باعث نشت آب به لایه هاى زیرین گردیده که در بعضى از جاها باعث ملحق شدن دو لایه آبخیز به هم و پایین رفتن سطح آب زیرزمینى مى گردد که نهایتا به خشک شدن چاه هاى مجاور مى انجامد.

اثرات معدنکارى زیرزمینى باعث نشست زمین ، تغییر شیب جغرافیایى، وارد شدن خسارات به جاده ها، آب هاى سطحى و زیرزمینى خطوط لوله نفت و گاز و ساختمان ها مى گردد، که براى پیش گیرى از به هم ریختگى سطحى همیشه باید

.

.

آینده جهان و اهمیت استفاده از زغال سنگ حرارتی.

چطور به پاک شدن محیط زیست کمک کنیم؟

هوا و آلودگی آن نقش بسزایی در زندگی جانداران دارد و بدون وجود هوای پاکیزه زندگی انسان‌ها با خطری جدی روبه‌روست. اینها جملاتی هستند که زیاد شنیده‌ایم و می‌دانیم که گاهی آنقدر آلودگی هوا زیاد می‌شود که حتی نفس کشیدن هم سخت است. متاسفانه یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا بی‌ملاحظه‌گی برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ است که به جای توجه به وضعیت کره زمین، فقط به پول و بیشتر شدن سرمایه شخصیشان فکر می‌کنند.

با زیاد شدن آلودگی‌های محیط زیستی ضرورت سفر بیشتر احساس می‌شود و انسان‌ها به فضایی نیاز پیدا خواهند کرد که بتوانند در آن دمی تازه کرده و از شلوغی‌ها دور شوند. چرا ما سرزمینمان را پاکیزه نکنیم و چرا ما گردشگران را به سمت ایران زیبایمان نکشانیم؟

با این اوصاف ما باید چه کاری انجام بدهیم؟ آیا اصلا کاری از دست ما برمی‌آید یا باید دست روی دست گذاشته و شاهد زیاد شدن بیماری‌های گوناگون باشیم؟

در این مطلب می‌خواهیم چند روش و راهکار را معرفی کنیم که با رعایت آنها وضعیت محیط زیست تا حدودی بهبود پیدا خواهد کرد.

شاید هنوز دیر نباشد و بتوانیم هرچند کوچک قدمی برای بهتر شدن وضع زندگی جانداران و به‌خصوص شهرنشینان برداریم. بالا بردن اطلاعات در رابطه با محیط زیست می‌تواند نخستین قدم برای پیشرفت باشد بنابراین ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

.

آینده جهان و اهمیت استفاده از زغال سنگ حرارتی

.

.

همچنین بخوانید:

مبادلات برون مرزی زغال سنگ

معادن طلای ایران و کمک به شکوفایی اقتصادی


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید