خرید و فروش زغال‌سنگ خارج از بورس ممنوع شد

خرید و فروش زغال‌سنگ خارج از بورس ممنوع شد

خرید و فروش زغال‌سنگ خارج از بورس ممنوع شد

با استناد به نامه معاون معادن و فرآوری مواد، وزارت صنعت معدن و تجارت خطاب به روسای سازمان‌های صمت استان‌ها، خرید و فروش زغال‌سنگ ،کک و زغال آنتراسیت خارج از بورس ممنوع شد. این ممنوعیت از ابتدای اسفند ماه خارج از بورس انرژی اعمال می گردد.

در نامه ارسال شده توسط آقای رضا محتشمی‌پور خطاب به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و جنوب استان کرمان این مورد اعلام شده است.

برحسب مصوبه کارگروه کالاهای پایه از ابتدای اسفند ماه سال جاری، کلیه عرضه داخلی زغال‌سنگ فقط در بورس انرژی مجاز است.

از این رو هر گونه خرید و عرضه خارج از بورس انرژی ایران ممنوع خواهد بود.

بر این اساس تمامی واحدهای تولید کننده انواع زغال‌سنگ خام، کنسانتره زغال‌سنگ، زغال سنگ حرارتی، کک و فرآورده‌های حاصل از آن مکلف به عرضه کل تولید خود در بورس انرژی هستند و مازاد بر عرضه داخلی بر طبق مقررات جاری، امکان صادرات خواهند یافت، بنابراین کلیه سازمان‌های استانی دارای واحد تولیدکننده زغال‌سنگ مکلف می باشند تا نسبت به پیگیری ثبت‌‌نام واحد در اخذ کد بورسی شرکت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده طی دو هفته آینده اقدامات لازم را به انجام دهند.

در نتیجه ضروری است کلیه مراحل اخذ کد بورسی از بورس انرژی، مانند: ثبت‌نام، دریافت کد نقش، اظهار تولید و ثبت معاملات تولیدکنندگان و خریداران در سامانه جامع تجارت تا پایان روز بیستم ماه جاری به این معاونت ارسال گردد.

به نقل از منبعی آگاه، علی نقوی مدیر عامل بورس انرژی نامه ای منتشر کردند.

نامه ایشان خطاب به سرپرست اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار بر نکته مذکور تاکید داشته اند.

 

خرید و فروش زغال‌سنگ خارج از بورس ممنوع شد 2
شرکت کیا نشنال کک تولید کننده انواع زغال سنگ، کک، آنتراسیت

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید